Vervolgslider-vetos-tekstklein-5 vervogslider_Yaris_WRC1 vervogslider_Prius_Prime_2017 vervogslider_Yaris_achterzijde Vervolgslider-vetos-tekstklein-5 vervogslider_Toyota2017_modellen vervogslider_Yaris_voorzijde VETOS-vervolg-nieuw-test

Onderhoud & reparaties

Een betrouwbare garage voor al het onderhouds- en reparatie-werk aan uw auto. Tegen een eerlijke prijs.

Lees meer

Verzekeringen & Financiering

Een autoverzekering waarop u kunt vertrouwen. Sluit hem bij ons af! Nu rijden, straks betalen? Wij financieren uw auto.

Lees meer

Afspraak maken

Ga naar de website van uw VETOS dealer en vul daar het afsprakenformulier in. Of wij sturen uw aanvraag door naar de dichtsbijzijnde dealer.

Lees meer

01 03 2018 1 Op de komende autosalon van Genève keert een roemruchte naam uit de Toyota-geschiedenis terug: Supra. Een sportwagen van de zuiverste koffie, pardon, van het zuiverste water! Laat deze terugblik je alvast maar goed smaken…

01 03 2018 2

De Supra begon zijn carrière in 1978 als Celica Supra. Dit was een extra snelle en luxueuze variant van Toyota’s middenklasse sportwagen. De Celica Supra stamde direct af van de klassieke, zeer zeldzame (en inmiddels onbetaalbaar geworden) Toyota 2000 GT van eind jaren zestig. Zijn kenmerk is namelijk - net als bij dat klassieke model - de zescilinder lijnmotor die voorin ligt en die de achterwielen aandrijft. De eerste versie had een motor van 2,6 liter, in Japan 2,0 liter in verband met de fiscale voordelen van die wat kleinere inhoud. De Celica Supra werd niet in Europa verkocht, maar des te meer in de Verenigde Staten.

01 03 2018 3

Klapkoplampen
Toyota achtte in 1981 de tijd rijp voor de introductie van een geheel nieuw model. Deze was, net als de nieuwe Celica waarop hij was gebaseerd, volgens de geldende automode een stuk hoekiger gelijnd. Bovendien kreeg hij klapkoplampen in zijn spitse front, ook al een typisch kenmerk uit die tijd. Voor het eerst was voor de Celica een spoilerpakket leverbaar dat hem een veel breder en gespierder uiterlijk gaf. Er was ook een digitaal dashboard verkrijgbaar, net als een tripcomputer. Deze Celica Supra kwam, met 2.8-motor, ook naar Europa.

01 03 2018 4

Los van de Celica
In 1986 bracht Toyota wederom een geheel nieuwe Supra uit, ditmaal als een separaat model; hij werd met zijn zescilindermotor, grotere carrosserie en achterwielaandrijving helemaal losgekoppeld van de wat kleinere en lichtere Celica, die voorwielaandrijving kreeg. De motor werd nu een dikke drieliter, die met turbo - een primeur voor de Supra - 230 pk leverde. Met een geclaimde top van 245 km/h mocht de auto zich meten met de snelste auto’s ter wereld. Toch was het in de eerste plaats een comfortabele en luxueuze GT.

01 03 2018 5

Twin Turbo
De vooralsnog laatste Toyota Supra debuteerde in 1993, in Europa meteen als de zeer indrukwekkende Supra 3.0i Twin Turbo, al dan niet met uitneembare Sport Roof. De motor was opgepept tot een verpletterende 330 pk, terwijl de trekkracht inmiddels 441 Nm beliep. Waarden waarmee Toyota van de Supra een heuse, maar liefst 250 km/h snelle supercar had gemaakt. Dit indrukwekkende model is geproduceerd tot 2002.
Van de geheel nieuwe Supra gaan we in Genève mogelijk eerst de raceversie zien. De auto is ontwikkeld in samenwerking met BMW, dat waarschijnlijk een heel eigen versie als de nieuwe Z4 gaat uitbrengen. Maar dat is toekomstmuziek - het podium is eerst aan Toyota!

 

Actueel

Onze dealers zijn aangesloten bij

bovag-aangesloten-zijbalk

 

logo liggend hetautoservicenetwerk
_________________________________________

Volg VETOS op Facebook

facebook breed

 

 

vaste onderhoudsprijzen voor Toyota!

Lees meer

autobedrijf logo

VETOS secretariaat

info@vetos.nl

bestuursinformatie

Social Media

Volg ons ook op social media

icon-twitter        icon-facebook

footer-voordelig-veilig

VETOS Airco Check met vinkje

footer-service-op-maat

Waarom VETOS?

  • Service hoog in het vaandel

  • Groot aanbod occasions

  • Persoonlijke service

  • Klant is koning

  • Beste prijs

VETOS nieuwsbrief

Vul uw e-mail adres in om onze nieuwsbrief te ontvangen:

E-mail adres:

Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om, zie onze privacy policy aan de onderzijde van deze pagina.